Авточасти

По-скъпи ли са зимните гуми от летните?

По-скъпи ли са зимните гуми от летните?

По-скъпи ли са зимните гуми от летните?

Като стане въпрос за смяната на гумите, в главата на всеки собственик на автомобил започват едни леки терзания относно нови и необходими разходи по обслужването. Един от най-разпространените митове е, че зимните гумиса по-скъпи. В следващите редове ще развенчаем този мит. Ето как: 

антикварни книги

 

Ако сравнявате цените на автомобилните гуми, без да обръщате внимание на характеристиките им, няма как да бъдете обективни в преценката си дали наистина цените са по-високи. Представете си, че сте в магазин за техника и гледате различни телевизори само по цените, без да обръщате внимание на размера и картината. Звучи някак нелогично, нали?! При ниски температури леттните гуми се износват много по-бързо от зимните. Това се дължи на различното съотношение на сплавите, от които са направени гумите. Специалистите съветват зимни гуми да се ползват при студове под 7 градуса, без значение дали е или не е заснежена настилката. Така ще се намали износването и ще се повиши сигурността. Употребата на два вида гуми в съответните сезони води до увеличаване дължината живота на самите гуми.

 

Законодателството в България позволява шофирането с летни гуми през зимните месеци, ако грайферът е с дълбочинаминимум 2 мм. Така голяма част от водачите си мислят, че могат да спестят. Основният проблем е, че летните гуми са в пъти по-несигурни при зимни условия, което значително повишава риска от ПТП. Или иначе казано, спестявате от покупката на гуми, за да застрашите собствения си живот, живота на всички, които возите и този на останалите на пътя. Като бонус увеличавате и процента вероятност да се наложи да ремонтирате автомобила. Дори и да имате застраховка, все още решението не изглежда мъдро и разумно. 

стари книги 

 

Според тестотете, автомобил със зимни гуми, който се движи по заснежена настилка със скорост 80 км/ч спира след приблизително 70 м. За сравнение същият с летни гуми ще спре след повече от 110 м. Минималната разлика от 40 метра е достатъчен повод за размисъл. Съшите тестове показват резултатите и при мокра настилка.