Авточасти

Малко повече за системите за окачване!

Малко повече за системите за окачване!

Малко повече за системите за окачване!

С изобретяването на ABS системата стартира истински подем в сферата на автомобилизма. Основната задача на първо място е постигането на по – голяма сигурност и безопасност. Комфортът също не е за пренебрегване. Най – трудно се постига балансът между спирачната система, окачването и напречните стабилизатори, кормилната уредба и управлението на силовия тракт.

Седма серия на БМВ решава въпроса добавяйки високоскоростни шини за обмен на информация, свързвайки всичко това в електронна мрежа, с цел подобряване на обмяната на информация и по – голям комфорт. Управлението на двигателя, кормилната уредба и ходовата част се следи чрез модули от шини за по – бърз трансфер на данни. Така водачът в реално време получава информация за състоянието на автомобила на пътя. Окачването се подобрява значително чрез регулиране работата на амртисьорите във фазите на свиване и разтягане. Така вибрации от забавено действие няма. В допълнение за да повишат стабилността в завой от БМВ добавят на сериите 5 и 7 възможността за отклоняване с до три градуса на задните колела чрез система от лостове и малък електромотор.

С пускането на пазара на системата IDS, Опел доказаха, че иновациите в окачването са приоритет както на спортните и луксозните автомобили, така и на тези от масовия и по – компактен клас. При IDS се цели да се сведат до нула колебанията на каросерията при потегляне, спиране и в завой. Фолксваген също извършиха редица подобрения при Голф VІ, за да направят работата му при ежедневно шофиране по – комфортно и стабилно. В добавка се предлага и възможността за така наречените адаптивни амортисьори, които сменят режима си на работа от комфортен към спортен, според предпочитенията и нуждите на водача. Същата функция на електронно управление въвеждат и Опел с новата Астра.

За по – прецизна работа и по – високи нива на сигурност от Мини разработват прототип, в който заменят стандартния преден диференциал с два броя ламелни съединители. Така тягата вече се насочва индивидуално като прецизно се дозира въртящиат момент.

Усилията на всяка компания са за развиване на технологиите, подобряване и оптимизиране работата на автомобилите, осигурявайки на водачи и пътници спокойствие, сигурност и удоволствие на пътя. При системите за окачване най – интересното тепърва предстои.