Авточасти

Има ли значение локацията на автосервиза ви?

Има ли значение локацията на автосервиза ви?

Има ли значение локацията на автосервиза ви?

Решили ста да отворите собствен автосервиз. Предприемчиви сте и показвате добри бизнес умения. Как обаче да сте сигурни, че мястото на бизнеса е достатъчно добро, за да успеете? Ето няколко полезни съвета:

 

антикварни книги

Видимост

Проверете как би изглеждал автосервиза от всеки един ъгъл. Направете снимки, разходете се. Увеличете периметъра от 10 до 200 метра. Ако няма достатъчна видимост, помислете как може да промените нещата. Идея е да поставите шасито на стар автомобил, боядисан в ярки цветове на тавана, за да привлечете вниманието.

 

Район

Огледайте района като цяло. Проверете трафика, както и дали има складови бази на доставчици с голям автопарк. Един от начините да си осигурите бърз набор от клиенти са фирмите. Не се стискайте и издавайте фактури. Ако са доволни от Вас шефовете на различните бизнеси, ще Ви препоръчват помежду си.

 

Живущи и съседи

Ако сте близо до жилищни или офис сгради, уверете се, че няма да имате главоболия със съседите. Разпитайте шумно ли е в района, както и дали има хора, които се оплакват.

 

Търговски център

Търговски център в района е сигнал за възможност за успех. Може и директно да попитате дали можете да разположите сервиза си там, като го съчетаете с автомивка, примерно. Така ще предлагате по-голям избор от услуги, а хората, които посещават търговския център ще си спестят време и ще бъдат доволни.

 

Конкуренти

Проучете има ли автосервизи наоколо? С какви авточасти работят? Кои са доставчиците им, както и договорните им отношения? Не е необходимо да изпращате частен детектив, просто разпитайте в района съседи, живущи и дори персонала. Ако сте решили да отворите автосервиз непосредствено до друг, разпределете си услугите, които ще извършвате. Примерно единият сервиз се занимава основно с ремонт на двигатели и скоростни кутии, а другият с реглаж, смяна на консумативи и по-леки ремонти. Така ще си помагате едни на други, а персоналът и на двата автосервиза ще бъде тясно специализиран и фокусиран върху поставените задачи.

 

Цена

Изберете не много високи, нито много ниски цени. Грешна стратегия е да подбивате цените на пазара, като по този начин смятате, че ще привлечете клиенти. Обособете резервните авточасти като отделна графа в обслужването. Запазете марка в бранша и се постарайте да предложите качество. Ако държите на бонусите и промоциите, предлагайте да кажем безплатно кафе на клиентите.

 

Площ и удобства

Съобразете размерите на автосервиза с това какви ремонти ще извършвате, както и какво оборудване ще има. Как ще го разположите? Кое къде ще стои, така че хората помежду си да не си пречат и мястото да бъде оптимизирано? Къде ще държите резервните авточасти? Отговаряйки на тези въпроси, ще си осигурите добро съотношение цена-наем. Попитайте за стая за отдих и почивка, както и място за преобличане на работещите.

 

Инфраструктура

Лесно ли ще се стига до автосервиза? А зимата? Почистват ли редовно? Има ли тротоар, улично осветление, асфалтов път? Една от причините за липса на клиенти може да бъде трудния достъп до мястото. В такъв случай, ще трябва да разчитате на реклама тип „от уста на уста”. Не забравяйте, че хората обичат да се оплакват, а не да се хвалят. В повечето случаи, темата, че някой е доволен от Вас и услугите ви, ще бъде започната, само ако друг попита.

 

стари книги

Наемодател и договор

Проучете наемодателя си. Поискайте примерен договор и го обсъдете заедно. Важно е да видите отношението на човека към вас и мястото, което ще наемете. Така ще си проличи още в самото начало, ще може ли да работите заедно, както и до каква степен може да разчитате на наемодателя.