Авточасти

Изкуството на добрия дрифт!

Изкуството на добрия дрифт!

 Изкуството на добрия дрифт!

За да успеете да постигнете прекрасна и грациозна дъга със задницата на автомобила, трябва не просто да усетите, но и да знаете какво трябва да се случи при дрифт. Да надникнем малко по – отблизо.

 

Нов или стар автомобил, физиката ще му действа гарантирано. До голяма степен красотата на  дрифта зависи по – скоро от гумите на колата, настилката и шофьорът, естествено. Сам по себе си дрифтът представлява приплъзване на задницата на колата, използвайки инерционния момент и тежестта на автомобила при движение напред или в завой. В този момент вие я насочвате да се движи латерално, т.е. напречно на посоката на движение.

 

За да постигнете нужния ефект е необходимо да завъртите волана по посока обратна на посоката на завъртането на задницата. По този начин предните колела няма опасност да се приплъзнат. В този случай задните колела не следват предните, т.е. не спазват траекторията на завоя, а се изместват. В автомобилните спортове терминът е известен като “oversteer”. За да се получи качествен дрифт и при движение колата да не изгуби скорост или да излезе от пътя са необходими професионални състезателни гуми или сликове. При липсата на такива може да упражните движението на мокър, хлъзгав или заледен участък. В никакъв случай, не опитвайте това на пътя и в остри завои, където може да застрашите живота на хората на пътя и вашия. Опитайте първо на голям празен паркинг, където има достатъчно пространство и под ръководството на някой, който знае какво прави!

 

Разновидност на стандартния дрифт е хлъзгането /powerslide/. При него и четирите колела губят сцепление, колата става неконтролируема и по – бавна. Трябва да се намали, докато се възвърне сцеплението на пътя. След такъв вид хлъзгане не може да ускорите толкова бързо, колкото при дрифт. Тази техника се използва, за да се предотврати удар, излитане от пътя или при офроуд рали състезания. За целта автомобилът трябва да е модифициран допълнително, като основно се променя модификацията на диференциала, тъй като при обикновен диференциал върху двигателния мост не отива въртящ момент от двигателя. Въпреки това пълната загуба на сцепление води до рязко намаляне на скоростта, затова дрифтът остава по – бързият вариант.

 

Кола с преднопредаване и торсен диференциал може да прави дрифт, тъй като той позволява контрол на хлъзгането при подаване на газ. Предно предаване без торсен диференциал на може да дрифти, а само се хлъзга странично, имитирайки дрифт, който в повечето случаи дори не е в целия завой, а свършва в средата му. Колите 4Х4 могат да дрифтят, но само ако имат LSD на задния мост и на средния диференциал, докато коли със задно предаване не могат да дрифтят без допълнителни модификации.